W ostatnim czasie rośnie liczba próby oszustw telefonicznych, w których cyberprzestępcy podszywają się pod pracowników banków. W ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” ostrzegają mieszkańców o możliwościach działania oszustów, prezentując konkretne przypadki. Ważne jest, aby nie dać się nabrać na manipulacje oraz wprowadzić zasadę ograniczonego zaufania w kontaktach telefonicznych.
W kontekście szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej, Zbigniew Buczkowski podzielił się osobistym doświadczeniem, które ukazuje, jak oszuści mogą wykorzystywać techniki manipulacyjne w celu wyłudzenia danych osobowych. Po odebraniu telefonu z rzekomego banku, który pytał o poufne informacje oraz próbował nakłonić do zainstalowania aplikacji, Buczkowski zareagował odpowiedzialnie, kontaktując się bezpośrednio z instytucją finansową. Uczula to mieszkańców Gryfin na ostrożność i nieufność wobec tego typu połączeń.
W obliczu zwiększającej się liczby tego rodzaju przestępstw, instytucje takie jak Związek Banków Polskich i Policja nawołują do stosowania zasady weryfikacji rozmówcy. Podkreślają, że rzeczywiści pracownicy banków nie działają pod presją czasu i nigdy nie będą wymagać instalacji aplikacji w celu naprawy rzekomo zainfekowanego telefonu. Mieszkańcy powinni być czujni i, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, skontaktować się z infolinią swojego banku, aby potwierdzić tożsamość rozmówcy.
- Przestępcy mogą podszywać się pod prawdziwy numer banku.
- Stosuj zasadę ograniczonego zaufania – weryfikuj rozmówcę.
- Nie daj się wciągnąć w presję czasu – skonsultuj się z bankiem samodzielnie.
Osoby zainteresowane zwiększeniem swojej wiedzy o cyberbezpieczeństwie mogą szukać dodatkowych informacji bezpośrednio w swoich bankach. Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości, ale również edukację o zagrożeniach w sieci, co może pomóc w ochronie przed oszustwami tego typu.
Źródło: Policja Gryfino
Oceń: Uwaga na oszustwa telefoniczne związane z bankowością
Zobacz Także